Troisieme Congres international des Bibliotheques musicales a Paris : 22-25 Juillet 1951 : Actes du Congres

GEN. 205 13

 

-VLADIMIR FEDOROV, La Commision provisoire. Le Congrès. Les Statuts, pp. 18-19

-FRIEDRICH BLUME, Die Frage eines internationalen Quellenlexikons der Musik, 20-24

-HANS ZEHNTNER, A propos de la refonte d’un Répertoire international des Sources musicales, pp. 24-28

-RICHARD S. HILL, The U.S. position on the International Inventory of Musical Sources, pp. 28-32

-RENÉE GIRARDON, Rapport sur la nécessité d’un nouveau Recueil International des Sources Musicales, pp. 32-36

-RICHARD S. HILL, Some pros and cons regarding an International Code for cataloging Practical Music, pp. 37-45

-NINO PIRROTTA, Fondi musicali non inventariati nè catalogati, pp. 46-47

-WILHELM MARTIN LUTHER, Die Mikrokopie von Autographen, Unica und sonstigen musikalischen Werstücken ; ihr Austausch innerhalb der Welt und ihre Sicherung gegen Zerfall und Vernichtung, pp. 48-55

-VALENTIN DENIS, Echanges et prêts internationaux de musique, pp. 56-62

-ALEXANDER HYATT KING, International scheme for publishing summaries of articles in musical periodicals, pp. 62-64

-JOHN HOWARD DAVIES, Broadcasting music libraries, pp. 65

-VINCENT H. DUCKLES, The Place of Gramophone Recordings in a University Music Library, pp. 65-71

-KURT MYERS, Phonograph Records in American Public Libraries (short résumé), pp. 71-72