ACTA MUSICOLOGICA

ACTA MUSICOLOGICA

PER. DE. 14

  • AA. VV., Die Grundund der Inertnationalen Gesellschaft für Musikssenschaft, Volume I, 1928-1929, pp. 1-7
  • AA. VV., 15th Congress of the International Musicological Society, Madrid 3rd – 10th April 1992. “Mediterranean Musical CUltures and the Ramifications.” Ten Round Tables, Vol. LXIII, 1991, Fasc. I, pp. 1-39
  • AA. VV., 16th Congress London 14th-20th August, 1997- Round Tables, Vol. LXIX, 1997, Fasc. I, pp. 1-53
  • Abbado M.Sull’esistenza dei suoni armonici inferiori, Vol. XXXVI, 1964, pp. 234-237
  • Abert A. A.Rudolf Gerber in memoriam, Vol. XXIX, 1957, pp. 51-52
    • Hans Joachim Moser zum Gedächtnis, Vol. XL, 1968, p. 91
    • Die Barockoper, Vol. XLI, 1969, pp. 121-163
    • Die Oper zwischen Barock und Romantik, Vol. IL, 1977, pp. 137-192
  • Actes du Colloque de Saint-Germain-en-Laye (septembre 1970) Études sur la Musique du XIXe siècle:
    • I. Tradition et innovation dans la virtuoisité romantique, Vol. XLIII, 1971, pp. 114-125
    • II. Problèmes de Création Musicale au XIXe siècle, Vol. XLIII, 1971, pp. 125-204
    • III. Cajkovskij, Musicien Type du XIXe siècle, Vol. XLIII, 1971, pp. 205-235
    • IV. A propos du développement de l’instrumentation au début du XIXe siècle, Vol. XLIII, 1971, pp. 236-247
    • V. Patterns in the Historiography of 19th-century Music, Vol. XLIII, 1971, pp. 248-282
  • Adams C., Some aspects of the Chanson for Three Voices during the Sixteenth Century, Vol. IL, 1977, pp. 227-249
  • Adkins C.The Technique of the Monochord, Vol. XXXIX, 1967, pp. 34-43
    • International Center for Musicological Works in Progress. A report, Vol. XLIII, 1971, pp. 103-105
    • Musicological Works in Progress, Vol. XLIV, 1972, pp. 146-169
  • Adkins C. – Dickinson A., Musicological Works in Progress, Vol. XLVII, 1975, pp. 155-190
    • Musicological Works in Progress, Vol. L, 1978, pp. 286-327
  • Adler, Les mensurations des tuyaux d’orgue, Vol. XL, 1968, pp. 43-52
  • Adriaansz W., The Yatshashi-Ryu. A Seventeenth Century School of Koto Music, Vol. XLIII, 1971, pp. 55-93
  • Albersheim G., Betrachtungen zu zwei neuen Handbüchern der Musikpsycohologie, Vol. LVIII, 1986, pp.339-356
  • Albrecht H.Lupus Hellinck und Johannes Lupi, Vol. VI, 1934, pp. 54-65
  • Allorto R.-Sartori C., La musicologia italiana del 1945 e oggi, Vol. XXXIII, 1961, pp. 9-16
  • Anderson G. A., Mode and Change of Mode in Notre-Dame Conducts, Vol. XL, 1968, pp. 92-114
    • Clausulae or Transcribed Motets in the Florence Manuscript?, Vol. XLII, 1970, pp. 109-127
    • Magister Lambertus and Nine Rhythmic Modes, Vol. XLIV, 1972, pp. 57-72
  • Angermüller R., Reformideen von Du Roullet und Beaumarchais als Opernlibrettisten, Vol. XLVIII, 1976, pp. 227-252
  • Anthony J. R., A Source for Secular Vocal Music in 18th-Century Avignon: MS 1182 of the Bibliotheque du Muséum Calvet, Vol. LIV, 1982, pp. 261-279
  • Anoyanakis F.Ein byzantinisches Musikinstrument, Vol. XXXVII, 1965, pp. 158-164
  • Arnlod D.Musica at a Venetian Confraternity in the Renaissance, Vol. XXXVII, 1965, pp. 62-72
  • Apel W.The partial signature in the sources, Vol. X, 1938, pp. 1-47
    • Apostscript to “The Partial Signatures in the Sources up to 1400”, Vol. XI, 1938, pp.  40-42
    • The french secular music of the late fourteenth century, Vol. XVIII-XIX, 1946-1947, pp. 17-29
    • Drei plus Drei plus Zwei = Vier plus Vier, Vol. XXXII, 1960, pp. 29-32
    • Neu aufgefundene Clavierwerke von Scheidemann, Tunder, Froberger, Reinchen und Buxtehude, Vol XXXIV, 1962, pp. 65-66
    • Die süditalinenische Calvierschule des 17. Jahrhunderts, Vol XXXIV, 1962, pp. 128-141
  • Apfel E.Über einige Zusammenhänge zwischen Text und Musik im Mittelalter, besonders in England, Vol. XXXIII, 1961, pp. 47-54
    • Satztechnische Grundlagen der Neuen Musik des 17. Jahrhunderts, Vol XXXIV, 1962, pp. 67-77
  • Arnold D., The New Grove, Vol. LIII, 1981, pp. 1-6
  • Arom S., Situation de la Musique dans quelques Pays d’Afrique Centrale et Occidentale, Vol. XLVIII, 1976, pp. 2-11
  • Arro E.Baltische Choralbucher und ihre Verfasser, Vol. III, 1931, pp. 112-119
    • Baltische Choralbücher und ihre Verfasser, Schluß, Vol. III, 1931, pp. 166-170
  • Atals, A. W., Gematria, Marriage Numbers, and Golden Sections in Dufay’s “Resvellies vous”, Vol. LIX, 1987, Fasc. II, pp. 111-126
  • Aubrey E., References to Music in Old Occitan Literature, Vol. LXI, 1989, Fasc. II, pp. 110-150
  • Auda A.La mesure dans la messe «L’homme armé» de Palestrina, Vol. XIII, 1941, pp. 39-58
    • Le «Tactus» dans la Messe «L’homme armé» de Palestrina, Vol. XIV, 1942, pp. 27-73
  • Avenary H., The Northern and Southern Idioms of Early European Music. A New Approach to an Old Problem, Vol. IL, 1977, pp. 27-48
  • Bacht N.Enlightenment from Afar.  The Structural Analogy of Myth and Music According to Claude Lévi-Strauss, Vol. LXXIII, 2001, pp. 1-21
  • Baillie H.Squares, Vol. XXXII, 1960, pp.178-193
  • Bake A., Jaap Kunst, August 12, 1891-December 7, 1960, Vol. XXXIII, 1961, pp. 67-68
  • Bal J.Fuenllana and the transcription of Spanish Lute-music, Vol. X, 1938, pp.16-27
  • Bang – S. S., Musikwissenschaft in Korea seit 1950, Vol. LVII, fasc.II, 1985, pp.  141- 151
  • Barbieri P.La nascita delle teorie ‘continue’ della consonanza: la ignorata curva di Draghetti e Foderà, poi di Helmholtz (1771-1837), Vol. LXXIV, 2002, pp. 55-77
  • Baron H. J., Dutch Influences on the German Secular Solo-Continuo Lied in the Mid-Seventeenth Century, Vol. XLIII, 1971, pp. 43-54
  • Baroni M.Round Table VII: Interpenetration of Folk, Pop(ular) and Art Music in the 20th Century, Vol. Lix, 1987, Fasc. I, pp. 25-28
  • Bartha D.Zur Abstammung Joseph Haydns, Vol. VII, 1935, pp. 152-158
  • Bauman T., The music Reviews in the Allgemeine Deutsche Bibliothek, Vol. IL, 1977, pp. 69-85
  • Beach D., The Current State of Schenkerian Research, Vol. LVII, fasc. II, 1985, pp. 275-308
  • Berger C.Musikalische Formbildung im Spannungsfeld nationaler Traditionen des 17. Jahrunderts: Das “Lamento” aus Heinrich Ignaz Franz Bibers Rosenkranzsonate Nr. 6, Vol. LXIV, 1992, Fasc. I. pp. 17-30
  •  Bernstein J. A., Financial Arrangements and the Role of Printer and Composer in Sixteenth-Century Italian Music Printing, Vo. LXIII, 1991, Fasc. I, pp. 39-57
  • Bernstein L.F., The Bibliography of Music in Conrad Gesner’s Pandectae (1548), Vol. XLV, 1973, pp. 119-163
  • Besseler H.Dufay Schöpfer des Fauxbourdons, Vol. XX, 1948, pp. 26-45
    • Tonalharmonik und Vollkland, Vol. XXIV, 1952, pp. 131-146
    • Das Neue in der Musik des 15. Jahrhunderts, Vol. XXVI, 1954, pp. 75-84
    • Das Ergebnis der Diskussion über »Fauxbourdon«, Vol. XXIX, 1957, pp. 185-188
    • Zum Tode Wilibald Gulitts, Vol. XXXVI, 1964, pp.48-49
    • Falsche Autornamen in den Handschriften Straßburg (Vitry) und Montecassino (Dufay), Vol. XL, 1968, pp. 201-202
    • M. Ugolini de Maltero Thuringi “De cantu fractibili” , Vol. XLI, 1969, p. 107
  • Bent M., A postscript on the Berkeley theory manuscript, Vol. XL, 1968, p. 175
  • Bianconi L., Editoriale – Editorial, Vol. LIX, 1987, fasc. I, pp. 2-7
  • Birke J.Gottsched’s Opera Criticism and Its Literary Sources, Vol. XXXII, 1960, pp. 194-201
  • Bittinger W., Documenta Musicologica. Ein Bericht, Vol. XXXIII, 1961, pp. 104-119
  • Blankenburg W., Zwölf Jahre Bachforschung, Vol. XXXVII, 1965, pp. 95-157
    • Neue Forschungen über das geistliche Vokalschaffen Dietrich Buzetehudes, Vol. XL, 1968, pp. 130-153
    • Die Bachforschung seit etwa 1965, Vol. L, 1978, pp. 93-153
    • Die Bachforschung seit etwa 1965, Teil II, Vol. LIV, 1982, pp. 162-207
    • Die Bachforschung seit etwa 1965, Teil II, Vol. LV, 1982, pp. 1-69
  • Blichmann D.Ammerkungen zur Musik an den venezianischen Ospedali: im 17. und 18. Jahrhundert, Vol. LXXIV, 2002, pp. 77-101
  • Bloom P. A., Berlioz à l’Institut Revisited, Vol. LIII, 1981, pp. 171-199
  • Blume F., Zum Autograph von Mozarts »Kronungskonzert«. Berichtigung, Vol. X, 1938, pp. 147-148
    • Hans Albrecht. 31. März 1902-20. Januar 1961, Vol. XXXIII, 1961, pp. 60-63
    • Walther Vetter, Vol. XL, 1968, pp. 3-4
    • Historische Musikforschung in der Gegenwart, Vol. XL, 1968, pp. 8-21
    • Ernst Mohr siebzigjährig, Vol. XLIV, 1972, pp. 29-30
    • Zwanzig Jahre RISM, Vol. XLIV, 1972, pp. 171-180
  • Boe J., A New Source for Old Beneventan Chant. The Santa Sophia Mandy in MS Ottoboni lat. 145, Vol. LII, 1980, pp. 122-133
    • Old Beneventan Chant at Montecassino. Gloriosus Confessor Domini Benedictus, Vol. LV, 1982, pp. 69-74
  • Bockholtd R., Notizen zur Handschrift Trient “93” und zu Dufays frühen Messensätzen, Vol. XXXIII, 1961, pp.
  • Boetticher W., Zur inhaltlichen Bestimmun des für Laute intavolierten Handschriftenbestands, Vol. LI, 1979, pp. 193-203
    • Zur Kompositionstechnik und Originalfassung con Robert Schumanns III. Sinfonie, Vol. LII, 1980, pp. 144-155
  • Bohlman P. V. – Celestini F.Editorial: Musicians at the Borders, Vol. LXXXVIII/1, 2016, pp. 1-4
  • Bohlman P. V., “Song! It Will Again Be What It Once Was!” The Moments of Music as Art, Artifact, and Fact, Vol. LXXXIX/1, 2017, pp. 4-23
  • Böker-Heil N., Weiße Mensuralnotation als Computer-Imput und -Output, Vol. XLIII, 1971, pp. 21-32
  • Bose F., Südamerikanische Musikforschung, Vol. XXIX, 1957, pp. 42-44
  • Bowles E., Musical Instruments in Civic Processions during the Middle Ages, Vol. XXXIII, 1961, pp. 147-161
  • Boyden D., Geminiani and the first Violin Tutor, Vol. XXXI, 1959, pp. 161-169
    • A Postscript to “Geminiani and the first Violin Tutor”, Vol. XXXII, 1960, p. 40
  • Braun W., Drei deutsche Arien – ein Jugendwerk Händels?, Vol. XLII, 1970, pp. 248-251
  • – Musiksatirische Kriege, Vol. LXIII, 1991, Fasc. II, pp. 168-200
  • Braunschweig K.Genealogy and Musica Poetica in Seventeeth- and Eighteeth-Century Theory, Vol. LXXIII, 2001, pp.  45-77
  • Bridgman N., Nouvelle Visite aux incipit Musicaux, Vol. XXXIII, 1961, pp. 193-196
  • Brodsky S., Remembering, Repeating, Passacaglia: Weak Britten, Vol. LXXXVIII/2, 2016, pp. 165-192
  • Brook B. S., Music Literature and Modern Communication. Some revolutionary potentials of the RILM project, Vol. XLII, 1970, pp. 205-216
  • Brook B. S. – Bain D., Music in the Life of Man: Theoretical and Practical Foundations for a World History, Vol. LVII, 1985, pp. 109-121
  • Brooks W.Mistrust and Misconception: Music and Literature in seventeenth and eighteenth-century France, Vol. LXVI, 1994, Fasc. I, pp. 22-31
  • Brown A. P., The Chamber Music with Strings of Carlos d’Ordonez: A Bibliographic and Stylistic Study, Vol. XLVI, 1974, pp. 222-271
  • Brown H. M., The Music of the Strozzi Chansonnier, Vol. XL, 1968, pp. 115-129
  • In memorian Donald jay Grout (1902-1987), Vol. LIX, 1987, Fasc. III, pp. 217- 220
  • Brügge J.Intertestualität als  Problem zum Finale von Mozarts D-Dur-Quintett, KV 593, und “Jupitersymphonie”, KV 551 IV, Vol. LXVIII, 1996, Fasc. I, pp. 1-12
  • Buch D. J., The Influence of the Ballet de cour in the Genesis of the French Baroque Suite, Vol. LVII, 195, pp. 94-109
  • – Fairy-Tale Literature and Die Zauberflöte, Vol. LXIV, 1992, Fasc. I. pp. 30-50
  • Buelow G. J., The Full-voiced Style of Thorough-bass Realization, Vol. XXXV, 1963, pp. 159-171
    • Die schöone und getreue Ariadne (Hamburg 1691): A Lost Opera by J. G. Conradi Rediscovered, Vol. XLIV, 1972, pp. 108-121
    • Musicology in the United States in 1981-1982, Vol. LV, 1982, pp. 253-243
  • Bukofzer M. F., The fourth Congress of the international Musicological Society, Vol. XXI, 1939, pp. 1-7
  • Bujic B.Humanist tradition, geography and the style of late sixteenth-century music, Vol. LXV, 1993, Fasc. II, pp. 102-119
  • Burkard T. – Huck O.Voces applicatae verbis. Ein musikologischer und poetologischer Traktat aus dem 14. Jahrhundert, Vol. LXXIV, 2002, pp. 1-35
  • Burstyn S., Early 15th-Centurt Polyphonic Settings of Song of Songs Antiphons, Vol. IL, 1977, pp. 200-226
  • Cai C., Was Brahms a Reliable Editor?, Vol. LXI, 1989, Fasc. I, pp. 83- 102
  • Calo J. L., Round Table I: Música de las catedrales en el mundo ibérico, 1500-1800, Vol. LXIII, 1991, Fasc. I, p. 1
  • Camilleri L, The Current State of Computer Assisted Research in Musicology in Italy, Vol. LVIII, 1986, pp. 356-360
  • Cannon B. C., Music in the Archives of the Basilica of Santa Maria in Trastevere, Vol. XLI, 1969, pp. 199-212
  • Cardamone D. G. The Prince of Salerno and the Dynamics of Oral Trasmission in Songs of Political Exile, Vol. LXVII, 1995, Fasc. II, pp. 77-109
  • Carpenter H., Microtones in a Sixteenth Century Portuguese Manuskript, Vol. XXXII, 1960, pp. 23-28
  • Carpitella D., Rassegna bibliografica degli studi di etnomusicologia in Italia dal 1945 a oggi, Vol. XXXII, 1960, pp.109-112
  • Carter T., A Florentine Wedding of 1608, Vol. LV, 1982, pp. 89-124
  • Carver A. F., The Psalms of Willaert and His North Italian Contemporaries, Vol. XLVII, 1975, pp. 270-282
  • Cattelan P., La musica della «omnigena religio». Accademie musicali a Padova nel secondo Settecento, Vol. LIX, 1987, Fasc.II, pp.152-186
  • Cattin G., Nuova Fonte Italiana della Polifonia intorno al 1500 (MS. Cape Town, Grey 3.b.12), Vol. XLV, 1973, pp. 165-221
  • Cavallini I.Non solum princeps sed principis memoria. Vent’anni di studi su Giovanni Pierluigi da Palestrina, Vol. LXVII, 1995, Fasc. I, pp. 1-20
  • Cavanaugh P., Early Sixteenth Century Cycles of Polyphonic Mass Propers – An Evolutionary Process or the Result of Liturgical Reforms?, Vol. XLVIII, 1976, pp. 151-165
  • Chailley J., Un document nouveau sur la danse ecclésiastique, Vol. XXI, 1939, pp. 18-23
    • Autour de la Chanson de Geste, Vol. XXVII, 1955, pp. 1-12
    • Autour de la messe de Besancon, Vol. XXVIII, 1956, pp. 73-74
    • Le mythe de modes grecs, Vol. XXVIII, 1956, pp. 137-163
    • Tabulae Compositoriae, Vol. LI, 1979, pp. 51-53
    • Ut queant laxis et les Origines de la Gamme, Vol. LVI, fasc. I, 1984, pp. 48-69
    • Les huits tons de la musique et l’éthos des modes aux chapiteaux de Cluny, Vol. LVII, 1985, pp. 73-94
  • Cherbuliez A., Zur Kontroverse über die Herkunft von Ludwif Senfl, Vol. V, 1933, pp. 169-176
  • Cholopow J.Über die Philosophie der Musik von Alexej F. Lossow, Vol. LXVI, 1994, Fasc. I, pp. 31-41
  • Christensen T.The Règle de l’Octave in Thorough-Bass Theory and Practice, Vol. LXIV, 1992, Fasc. II, pp. 91-118
  • Chusid M., Schubert’s Cyclic Compositions of 1824, Vol. XXXVI, 1964, pp. 37-45
  • Clercx S., La Musicologie en Belgique depuis 1945, Vol. XXXIII, 1961, pp. 199-213
    • Complément à la bibliographie sur la musicologie en Belgique depuis 1945, Vol. XXXI, 1959, pp. 130-132
    • Hommage à Charles van den Borren, Vol. XXXVI, 1964, pp. 188-190
    • In Memoriam Charles van den Borren, Vol. XXXVIII, 1966, pp. 1-2
  • Clercx-Lejeune, VII Congrès de la Société Internationale de Musicologie, Cologne, 23-28 juin 1958, Vol. XXX, 1958, pp. 113-117
  • Clinkscale W., Josquin and Louis XI, Vol. XXXVIII, 1966, pp.67-68
  • Closson E., Du Style, Vol. III, 1931, pp. 99-106
    • La flute ègyptienne antique de Fétis, Vol. IV, 1932, pp. 145-148
  • Coeurdevey A., Un catalogue informatisé de la chanson de la Reinassance (c. 1480-1600),Vol. LXXIV, 2002, pp. 219-223
  • Cohen A., Jean Le Maire and La musique Almérique, Vol. XXXV, 1963, pp. 175-181
  • Cohen R. H. – Conati M.,  Le Répertoire International de la Presse Musicale, Vol. LIX, 1987, Fasc. II, pp. 308-325
  • Collaer P., Polyphonies de tradition populaire en Europe méditerranée, Vol. XXXII, 1960, pp. 51-66
  • Comisel E., Le folklore musical roumain depuis 1945, Vol. XXXII, 1960, pp.90-93
  • Cooper, B.,-Musicology in Great Britain (1982-1985), Vol.LVIII, 1986, pp. 1- 24
  • Cowart G. J., Sense and Sensibility in Eighteenth-Century Musical Thought, Vol. LVI,1984, pp. 251- 266
  • Crane F., The Derivation of Some Fifteenth-Century Basse-Danse Tunes, Vol. XXXVII, 1965, pp. 179-188
  • Crocker R. L., A new source for medieval music theory, Vol. XXXIX, 1967, pp. 161-170
  • Cummings A. M., A Florentine Sacred Repertory frome the Medici Restoration, Vol. LV, 1982, pp. 267-332
  • Curtis G.R.K., Brussels, Bibliothèque Royale MS. 5557, and the Texting of Dufay’s “Ecce ancilla Domini” and “Ave regina celorum” Masses, Vol. LI, 1979, pp.
  • Cutter P. F., The Question of the “Old-Roman” Chant:A Reappraisal, Vol. XXXIX, 1967, pp. 2-20
  • Cvetko D., Les formes et les résultats des efforts musicologiques yougoslaves, Vol. XXXI, 1959, pp. 50-62
    • Leges Academiae Phil-Harmonicorum Labaci metropoli Carniolae adunatorum, Vol. XXXIX, 1967, pp. 106-114
    • Der gegenwärtige Stand der jugoslawischen Musikwissenschaft, Vol. LI, 1979, pp. 151-159
  • Czekanowska, A., The teaching of Ethnomusicology in Poland: Experiences and Prospects, Vol. LVIII, 1986, pp. 24-179
  • Dadelsen G., Die “Fassung letzter Hand” in der Musik, Vol. XXXIII, 1961, pp. 1-14
  • Dahlhaus C., Special Round Table: Operndramaturgie im 19. Jahrhundert, Vol. LIX, 1987, Fasc. I, pp. 32-36
  • Dal E., Volkmusikforschertagung des Internationalen Folk Music Council, Freiburg/Brsg., 20.-24. July 1956, Vol. XXIX, 1957, p. 45
  • d’Alessi G., I manoscritti musicali del sec. XVI° del duomo di Treviso, Italia, Vol. III, 1931, pp. 148-155
  • d’Alvarenga J. P.Two Polyphonic Settings of the Mass for the Dead from Late Sixteenth-Century Portugal: Bridging Pre- and Post-Tridentine Traditions, Vol. LXXXVIII/1, 2016, pp.5-33
  • Danckert W., Melodiestile der Ob-Ugrier, Vol. XXVIII, 1956, pp. 122-135
  • Dart T., An unknown letter from Dr John Bull, Vol. XXXII, 1960, pp. 175-177
    • Bach’s Early Keyboard Music: A neglected source (Brussels, B.R., Fétis 2960), Vol. XLII, 1970, pp. 236-237
  • Daverio J., In Search of the sonata da camera before Corelli, Vol. LVII, fasc. II, 1985, pp. 195-214
  • Davis S., The Solus Tenor in the 14th and 15th Centuries, Vol. XXXIX, 1967, pp. 44-63
    • The Solus Tenor, Vol. XL, 1968, pp. 176-177
  • De Benedictis A. I.“Qui forse una cadenza brillante” – Viaggio nel Venetian Journal di Bruno Modena, Vol. LXXII, 2000, pp. 63-107
  • De Brito, M. C., Musicology in Portugal since 1960, Vol. LVI, fasc. I, 1984, pp. 29-47
  • Deford, R. I., The influence of the Madrigal on Canzonetta Texts of the Late Sixteenth Century, Vol. LIX, 1987, Fasc. II, pp.  127-121
  • de Klerk D., Equal Temperament, Vol. LI, 1979, pp. 140-150
  • de Médicis F.Chanter pour se faire entendre. Le duo d’influence dans les opéras de Mozart, Vol. LXXIV, 2002, pp. 35-55
  • de Meeus, Le problème de la rythmique grégorienne- A propos de travaux récents, Vol. XXVIII, 1956, pp. 164-175
  • den Borren C.Du role international de la Belgique dans l’histoire musicale, Vol. II, 1930, pp. 110-122
    • Inventaire des manuscrits de musique polyphonique qui se trouvent en Belgique, Vol. V, 1933, pp. 66-71
  • Dent J. E., The scientific study of music in England, Vol. II, 1930, pp. 83-92
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    • Zum Systematischen Teil des “Neuen Handbuchs der Musikwissenschaft”, Vol. LVI, 1984, pp. 211-221
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